måndag 15 februari 2010

Jenny Sunesson

Bloggen kan stolt presentera en exklusiv intervju med OS tipset ledare Jenny Sunesson.
När telefonen ringer är Jenny på jobb och fortfarande inte medveten om att hon har seglat upp i en stark ledning efter gårdagens tävlingar.När bloggen berättar nyheten är det en stolt Jenny som tar till orda.

- Det känns jättebra, så roligt och faktiskt lite väntat. Jag hade lite på känn att det skulle gå bra för mig igår."


Inför OS i Turin gick du in som en outsider och blev till och med lite hånad för ditt extremt optimistiska tippande då, vilket i slutändan visade sig vara det alldelles korrekta. I år när du går in i tävlingen gör du det med en helt annan pondus och ses av många som en av favoriterna, hur påverkar detta dig?


- Jag blir faktiskt fortfarande lite hånad. Jag har ju tippat 19 medaljer i år vilket vissa tycker är lite väl mycket. Men jag kör på med en ödmjuk inställning och sedan använder magkänslan när det kommer till själva tippandet. Jag har inte gett upp hoppet, tror att nu när Helena sviktar så kommer andra lite oväntade namn att stiga fram och börja ta medaljer. Ikväll t.ex tar vi minst en medalj.


Ryktet säger att du har lite inside information när det gäller ditt tippande, är det något du vill dela med dig av?

- Ja, jag jobbar faktiskt med en kille som gått i samma klass som Markus Hellner. Och så mycket kan jag säga att Markus är på gång. Han mår bra och ikväll är det bara medalj som gäller.

Bloggen tackar Jenny för att hon tog sig tid och ställde upp på en intervju med så hä kort varsel och önskar henne lycka till framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar